Sunday, 12 August 2012

pemimpin purnama

Ini bukan sekadar kata..
Agar kamu jatuh hati padaku..
Namun ini adalah kejujuranku..
Mengapa aku berkata seperti ini ?
Kerana aku menyukai orang yang mencintai-NYA
Mencintai RASUL-NYA..
dan dengan keteguhanmu bisa mengajakku untuk semakin mencintai-NYA..
AKU MERINDUKANMU KERANA ALLAH
Ini bukan untaian rahsia dalam hatiku untuk memikatmu ..mengapa demikian?
Kerana aku tahu mengucapkan itu menyempurnakan hidupku..
dan pernikahan adalah sunnah RASULULLAH dan dia adalah kekasih ALLAH..


AKU MENUNGGUMU KERANA ALLAH
Ini bukan desakan perasaan untuk sebuah penantian.. tetapi mengapa ?
Kerana aku tahu diriku banyak kekurangan..
dan kerananya ku perlukan seseorang yang lebih halus untuk menaklukkan hatiku..
yang tegas dan teguh untuk menguatkan hatiku yang lemah dengan izin-NYA.
Aku tahu terlalu banyak yang harus kuperbaiki
Kerananya aku menunggumu untuk menjadi pendampingku dengan tulusmu..
Untuk lebih mengajariku dengan sabar hingga kenikmatan imanku terhadap-NYA ..
Semakin dalam dengan izin-NYA disetiap hari dan untuk selamanya..
Aku tahu dalam hatiku aku tak ingin hidup sendiri kerana aku berharap ALLAH menganugerahkan padaku seorang imam untuk berbagi banyak hal dan menerima kekurangan diri ..
Bila benar ada dalam hidupku..
Semoga ALLAH memantapkan hati kita dan mendekatkan kita dijalan yang lebih diredhai-NYA…
Aku mencintaimu kerana ALLAH..
Aku merindukanmu kerana ALLAH..
Aku menunggumu kerana ALLAH..
Di raga manakah kamu bersemayam ?
Dari sini ku menatap jejakmu bagaikan menari dengan angin..
Di antara gemuruh ombak kerinduanku terasa getarku. .
Izinkan bisik hatiku sebagai petunjuk arahmu dengan izin-NYA. .
YA ROBBI. .
Rendamkanlah rinduku dijalan yg terbaik menurut ENGKAU untuk dunia dan akhiratku…
Bila saudara dan teman tak lagi cukup menemani kehidupanku…
Maka hari itu yang aku tunggu..
Penantiku pasti kerana ENGKAU tidak pernah alpa dalam berjanji dalam kalam-MU..

Friday, 10 August 2012

pErjAlAnAnkU...


di belakangku adalah jalan yang ku tinggalkan
jalan yang telah ku pilih sebelumnya
menjadikan aku adalah aku hari ini

          di depanku kosong
           tiada warna alam
           tiada warna kehidupan
           retinaku meratah kesunyian
           membuatkan aku gentar
           untuk mencorak lorong kehidupan

memang benar,
aku lah pencorak denai masa depan
aku pernah memilih jalan lopak berliku
aku pernah memilik jalan haruman mawar
semuanya menjadi guru terbaik buatku

         kini segalanya terletakk di pundakku
         jika aku bertatih
         lambatlah aku ke hujung
         jika aku berlari
         aku takut tersungkur
         semuanya tergantung padaku
         untuk mencorak jalan di hadapan
         yang menjadi penentu masa depan

kita sering mahukan hari yg cerah.tetapi Allah lebih mengetahui hakikatnya hujan perlu diturunkan.kita sering inginkan keseronokan,jauh sekali kesusahan.tetapi Allah lebih mengetahui kesusahan itulah yg mengajar kita erti kehidupan.kita sering inginkan ketenangan .hakikatnya diri ini penuh dgn dosa & kejahatan..tetapi manusia tidak dpt lari dr kkesilapan.semua itu bukanlah satu hukuman tetapi sbg tanda ksh dan syg Tuhan agar kita lebih beriman~

terkadang terasa takut untuk menempuh esok..kerana kita tak tahu apa yang bakal terjadi esok..tapi kita terlupa..esok dan seterusnya,kita lah pencoraknya tetapi semuanya juga terletak pada Allah.DIA yang menentukan setiap detak jantung, setiap derap langkah dan setiap nafas yang kita hela..kita lah perancang masa depan sendiri tetapi Allah jualah sebaik-baik perancang..semua orang mahukan masa depan yang cerah, yang gilang gemilang.Tapi,kalau takut untuk mengorak langkah, bagaimana bisa??? jalan yang pernah kita lalui dulu pasti ada pahit dan manisnya. semuanya menjadi pengalaman yang mematangkan..syukur ke hadratMU ya Allah, hari ini kita msih bernafas.masih diberi peluang untuk mengorak langkah..semoga KAU permudahkan laluan kami dan KAU kuatkan kami dalam setiap hal yang menimpa kami..aminn~~

mode: sangat takut nak melalui hari esok yang masih tak pasti~~

kebosanan kemelandaan...^__^

time jln2 kat balok..rest la konon...
                           joging la sngt kononnye time nie...haha

hehe...pic bterabur..k.didie n sh.amira..nie time nk balik umh msing2 dh..sob3..:(
final exm..last paper kot..QURAN & SUNNAH..binnajah...tiqah n mira  <3
 stdy nye...fulun2..snap pic pon x prasan..hehe..
 last exm..ad bt mkan2 skit kat umah..asl ikram nie?hehe..pnutup periuk..haha..
 bbq...bestnye....anwari,aisya n ikram..
 haaa..kite bako je...kite bakoo..


 esoknye..sblom korang chaw..kita jln2 kat gnung dulu..gunung senyum..hehe..otw..
 ces~..hehe


                                         msuk gua jom...

 hati2 kawan2 kat ats sne uh..tkot ad yg tgolek..haha
                                        dh nak balik...:)..at my home...

                                          g mlwt skola jap..hehe

byeee.....ryndunye kat korng....hmm..hehe..pape pon smoge sumenye slamt..!!!slamt...!!!

Tuesday, 7 August 2012

JodOhkU...

APA KHABAR JODOHKU ?


Apa khabar jodohku?
Berat rasanya kelopak mataku untuk tertutup. Bagaimana dengan kamu?
Apa kamu selalu terbangun di sepertiga malam terakhir? .. dan apakah mulutmu terus menerus berzikir dimalam hari?
Jujur aku rindu kamu, wahai jodohku..
Tapi saat ini belum saatnya untuk kita bertemu, bukannya aku tak mahu, atau aku tak rindu. Tapi sememangnya kerana perjalanan kita masih panjang, dan masih banyak kewajipan yang harus kita penuhi saban waktu.
Kadang–kala aku berfikir, apa nanti saat subuh tiba kau akan membangunkanku? Mengajakku bertafakur dan bersujud kepada-Nya?
Berat hati ini menantikanmu, gelisah pula hati ini memikirkanmu.
Adakah kau selalu menghiasi langkahmu dengan kebaikan-kebaikan? Apakah nanti saat zuhur tiba, kau akan meninggalkan kesibukanmu sementara, hanya untuk menghadapNya?
Jodohku, sihatkah kamu?
Kalau aku berada disampingmu saat ini, mungkin aku akan merawatmu dengan penuh kasih sayang.
Jodohku, sabar dan tenanglah..
Aku disini masih bersabar menanti mu. Janganlah hatimubersedih, senyumlah.. kerana aku yakin kebahagiaan akan selalu menyertai kita.
Jikalau detik ini hatimu sedang terluka, berwuduklah.. dan dekatkanlah dirimu kepada-Nya. Tetapi disini aku berharap agar kamu baik-baik saja.
Jodohku, aku rindu..
Bilakah kita akan bertemu? Begitu banyak hal yang ingin ku ceritakan kepadamu. Begitu banyak pula harapanku untuk menantikan nasihat–nasihat mu.
Hati ini kosong, dan hati ini tak sabar menanti kehadiranmu yang kan membalut dan menyembuhkan luka dihatiku.
Jodohku..
Adakah kau juga rindu padaku?. Bagaimana dengan Quranmu?. Sudahkah kau baca diantara maghrib dan isyak?. Apa yang kau fahami dari surah itu?. Ceritakanlah kepadaku.. ingin aku mendengarnya.
.. Dan begitu juga dengan keluhanmu, aku sedia mendengarnya..
Apa perubahan  yang kau lakukan dari hari ke hari?. Semakin baikkah?. Ketahuilah, ku hanya mengharapkan yang terbaik buatmu.
Jodohku..
Disetiap langkahku dan seusai solatku, ku bisikkan AL-Fatihah untukmu, agar kau selalu berada dijalan-Nya.
Bersabarlah sayang, waktu-waktu ini bukanlah waktu yang lama.. dan ingatlah sayangku, janganlah sampai dirimu tersalah memilih jalan.
Jodohku..
Nantikanlah diriku, dengan perbagai kebaikan yang nantinya akan membawa rahmat untuk kita dari-Nya.
Jagalah dirimu dari hal-hal yang dilarang agama.. kerana aku mencintaimu secara tulus dan ikhlas demi-Nya.
Jodohku..
Bersiaplah kau untuk mencintaiku secara tulus dan redha menerima segala kekuranganku dan membenarkanku dikala aku salah.
Sayang, berusahalah membahagiakan orang tuamu .. dengan menjaga sikapmu dan tutur katamu. Aku yakin kau adalah seorang yang sabar, seorang yang cekal, seorang yang boleh membesarkan anak–anak kita kelak dengan penuh hikmah.
Ingatlah, jangan pernah dikau merasa keseorangan.. kerana aku disini masih setia menantimu.
Jodohku..
Seandainya siang sudah berlalu.. pejamkanlah matamu dengan buaian doa, dariku yang selalu kuhadiahkan untukmu.
Jodohku..
Ingatlah sayang, aku selalu ada untukmu..
Semoga kerinduanku ini akan terjawab, seiring berjalannya waktu.. dan semoga ALLAH yang maha Esa selalu membimbing kita ke jalan yang diredhai-Nya. Amin.

Saturday, 4 August 2012

10 wasiat Rasulullah SAW kpd puterinya Az-Zahra'..

                                                               pEngEmiSciNtAilAhi
Alhamdulillah..Selaut kesyukuran ku rafakkan ke hadrat Allah SWT di ats sgla limpah kurnia serta inayahNya..dgan nikmat iman dan islam..aku bangkit mengintai dunia hari ini..masih lagi bernafas..msih lgi diberi peluang dan kesempatan meninjau dunia hari ini..langit biru nmpak sedikit mndung hari nie..prubahan cuaca tanda kebesaran Allah yg ptot kita syukuri..sedikit penghargaan kpd pmbaca2 lman blog ku..syukran ya akhi wa syukran ya ukhti..bgaimana iman hari ini?harap2 smkin subur dan bertambah jernih dgn amalan yg dilakukan saban hari.. :)

mulakan hri ini dgn perkara2 baru..moga hri ini lbih baik dri smlm..seringkali kita dgr ayt nie..namun tanpe kita sedari..kita telah jauh dari masa yang berlalu..satu saat berlalu..dapat ke kite undur kmbali..?bgaimana dgan berjam2 lamenye?bertahun2 sudh?hidup biar dipenuhi dgn perkara2 berfaedah..baru terase hdup nie bermanfaat.. semulia2 manusia itu yg hdupnya mmbri manfaat kpd org len..btol x?x kisah la klo x smpurna pon..mmg lumrahnya manusia itu serba kkekurnagn..tp Allah berfirman..'telah aku jdikan manusia itu sebaik2 kjadian'..btol ke nie?so,blom terlambat klo nk berpatah balik..nk undurkan mse mmg x bleh..tp.perkara yg sia2 tu titik n berhenti smpai sni..jgn kita mnyimpang..jgn dduk berteduh lgi di bwh phon yg rapuh..untuk ap?nk kne hempap dgn kayu mati ke?haha..bangkit..mulakan perjalanan...buang sgle resah..tggalkan di bwh pohon yg rapuh..lme2 akan terhakis dek hujan dan ribut..huhu..mase yg berlalu x dpt kita kejar..terlalu jauh..mase itu ibarat emas..mlah lbih bnilai dari emas dan sewaktu dgnnya..:)

hehe..sblom pergi jauh..kembali pd title smula..td tu sbgai muqaddimah..renungan bt diriku yg lalai.. ^_^v

tertarik pd sebuah bku biografi agung Rasulullah SAW..tidak terlepas pandng pd halamannya yg dihiasi kulit/kertas yg tampak mhal ku rse..bckground coklat yg menampakkan lgi ia sbgai stu bku yg sronok dipandng..automatik tgan mncapai n mmbacenye..buku ini milik ayah..tp ku btnya sbgai harta ku sndri..hehe..sorot mata mmandang tajuk2 dlm bio nie..trse ingin tau tu mmbuak2..salasilah asal kturunan baginda,.keadaan bginda mnerima wahyu..semuanya dipenuhi dgn kisah2 n risalah baginda shgga bginda mndpt wahyu n akhirnya baginda wafat..

jari2 yg trus mnari..mnyampaikan sdkit kisahmu sbgai tanda cinta kepadamu ya rasulullah..

Dedikasi buatmu Ya Rasulullah...:)
Kau penyuluh kegelapan,
Kau pembimbing ke jalan kebenaran,
Kau penyelamat ummat manusia,
Kau pembawa rahmat,
Utusan Allah.
Kekasih Allah,

Rasulullah qudwah hassanah dan contoh ikutan yg terbaik yg ptot kita teladani..

baginda bersabda : "sesungguhnya aku diutuskan untuk menyempurnakan akhlak yang mulia"

malangnya ummat islam hari ini lbih mngenali artis2 dan pemimpin dunia berbanding Rasulullah sendiri yg telah banyk mmbawa kita ke jalan yg benar dan diredhoi Allah..termasuklah aku sendiri..:'(..rentetan itu,aku mngambil peluang ini..berkongsi sedikit..tidaklah bnyak..tp skadr yg aku mmpu n ap yg aku bce dri bio baginda..

aku lbih tertarik pd satu page yg mngisahkan wasiat baginda kpd puterinya az-zahra'..disitu ad sdikit sbnyk peringatan kpd kaum muslimah juga..tak rugi untuk aku bace..dijadikan sudut ilmu..menambahkan ap yg serba kkurangan..mmbace itu bukan hobi..tp aku mletakkan nya WAJIB dlm diri aku sndri..

"Ya Fatimah,wanita yg mmbuat tepung untk suami dan anak2nya,pasti Allah akan mnetapkan kebaikan dlam dirinya dari setiap biji gandum,melenyap kburukan dan meningkatkan darjat wanita itu."

 nah..lihat lah sndri..btpe untungnya seorng isteri n ibu,apabila mnyediakan makan bt ahli keluarganya..terus diangkat darjat wanita itu..subhanallah..beruntung sungguh bt mereka..^_^

"Ya Fatimah,wanita yg berpeluh ketika mengisar tepung untuk suami dan anak2nya,nescaya Allah menjadikan dirinya dgan mereka tujuh tabir pemisah"

"Ya Fatimah,tiadalah seseorang yang meminyakkan rambut anak2nya lalu menyikat dan menyuci pakaiannya,melainkan Allah akan menetapkan pahala baginya seperti pahala memberi pakaian seribu orang yg telanjang"

subhanallh..besr ganjaran bg wanita yg bebuat demikian..:)

"Ya Fatimah,tiadalah wanita yang tidak mmberikan bantuan kpada jirannya,melainkan Allah akan mnghalangnya dri minum tlaga kautsar pda hri kiamt kelak"

"Ya Fatimah,yg lbih utama dri sgala keutamaan di ats adlah keredhoan suami terhdap isteri.Andai suami tidak redho kpadamu,maka aku tdak akn mndoakan mu.Ketahuilah whai Fatimah,kemarahan suami adalah kemurkaan Allah".

wnita,sdngkan Fatimah ank bginda sndri diberi pesanan sbegitu..apatah lagi kita manusia biasa ini..

"Ya Fatimah,apabila wanita mngandung maka malaikat mmohonkn keampunan bginya dan Allah mnetapkan bginya setiap hari 1000 kbaikan serta mghilangkan 1000 kburukan.Ketika wnita merasa skit untuk mlahirkan,Allah mnetapkan pahala bginya sma dgn pahala para pejuang di jln Allah.Jika dia mlahirkan kndungannya,maka bersihlah dose2nya sperti ktika dia mlhirkan dri kandungan ibunya.Bila mninggal ktika mlahirkan,mka dia tdak akn mmbawa dosa sdikit pun.Di dlm kubur akn mndpat taman2 syurga.Dan Allah mmberikan pahala kpdanya sma dgn phala 1000 org yng mlaksanakan ibadah haji dan umrah dan 1000 malaikat mmohonkan keampunan bginya hingga hari kiamt".

inilah perjuangan n ganjaran kepada wanita yg bergelar ibu..perperang disaat mlahirkan tentera Allah..dan besr ganjaran bt mereka..^__^

"Ya Fatimah,tidaklah wnita yang mlayani suami slama sehari smlam dgn rsa senag dan serta ikhlas,melainkan Allah mngampunkan dosa2nya serta mmakaikan pakaian pdnya dihari kiamt berupa pakaian yg serba hijau dan mnetapkan bginya setiap rambut pada tbuhnya 1000 kbaikan.Allah mmberikan kpdnya phala 100 kali ibadah haji dan umrah".

Istimewanya wanita bergelar isteri..:)

"Ya Fatimah,tidaklah wanita yg tersenyum dihadapan suami,melainkan Allah mmandangnya dgn pandgan penuh kasih".

Senyum x perlu kata ap2..hehe

"Ya Fatimah,tiadalah wnita yg mmbentngkan alas tidur untk suami dgn rasa sng hati,mlainkan para malaikat yg mmggil dri langit mnyeru wnita itu agr mnyaksikan pahala amalnya dan Allah mngampunkan dosa2nya yg tlah lalu dan yg akan dtg".

mudahnya mncipta pahala..

"Ya Fatimah,tidaklah wnita yg mminyakkan kpala suami dan mnyikatkannya,mminyakkan janggut dan mmotong misainya serta mmotong kukunya mlenkan Allah mmberi mnuman yg didatngkan dri sungai2 syurga.Allah mmpermudahkan sakaratul mauth bginya serta kburnya mnjdi sbhagian dri tman2 syurga.Allah mmbebaskannya dri seksa neraka serta dpt melintasi titian sirat dgn slamat".

begitulah ihsan nya baginda terhadap kaum wanita..beruntunglah mnjdi muslimah..tatkala diri dilahirkan,ibu ayh disisi..setelah smpai mndirikan rumah tgga,suami pula disisi..stlah smpai ajalnya..Allah pula mnjganye..wanita sentiasa dilindungi..beruntunglah wahai muslimah...begitulah wasiat baginda terhadap puterinya..sdikit sbnyak mmbantu aku mmbuka ruang dihati..bermuhasabah,dijadikan iktibar dan pngajaran pd mse akan dtg..

           **********************************************************************

oke lah..mne2 yg kurang harap dijadikan sempadan..hehe...senyum x perlu kata ap2..
AKHIRULKALAM..assalamualaikum..^__________^-

Friday, 3 August 2012

biase-biase saje...--'

Assalamualaikum..-,-...

              @-}---.....@-}---.... :-)

nah bunge nie..hehe...bt pmbace2 laman blog sy..tu je yg sy mmpu nk ksi..bunge plastik..huhu...sengkek lau nk ksi real punye..lalala..pape pon sory sbb lme x update..mmg lme sngt..sbbnye..xde mse...mals..skil mnulis dh bekarat..idea xdop..bnde nk kongsi bnyk..tp..hakhak..entoh la..mati kata2 hilang bicara sudaa..masuk air..hehe...alhamdulillah..hari nie dh msuk hri ke 13 kite berpuase..ye dok?haha..x kire pon..hah..tah happe2 la aku nie..kpada Muhammad Yusof Supian..tq sbb engtkan sy tntg blog nie..awk suh sy updte..haha..lman yg dh berswng..hari nie rilex2 lgi..xtau nk tulis ap..jari rancak mnaip..seiring dgn kata hati...

Salam ramdhan kareem bt sume..ahlan wa sahlan wa marhaban bikum ya ramadhn...blom tlate lagi nie..hehe..rmdhn nie..xpnah lgi puase dgn fmly..sob3.. :'(..balik umh 16hb..2 hri before rye..eerrgghh..sabar..xpyah nk beria sngt la rye taon nie..pling simple..xde bju baru..kasut baru..serba baru...no3..!!!!sokea..bersderhana shja..haha...btw..nk jgak merase berpuase dgn fmly an..so sad..puase kat kipsas dgn kawn2..mkanan beli..beli3~...hari2 mnde sme jgak aku mkan..huhu...

                                                ************************************

entoh mnde la aku merapak dlm nie..perot serabot gamookk..haha..dh la berseorngan..dape sume ad prgram luaa...untoonng laaaa...yg aku nie?terkontang kanting kat sni...tp best gop bseorngan..haha...td ptg g RUMAH ANAK YATIM TENGKU AMPUAN.dgn ustzah n teman aku..wkil kelas...dkat alor akar..servay untuk klas aku.. sje2 nk bt amal kbjikan..berbuka puase bersme ank2 yg terssih..tiada ibu..tdak berbapa...alhmdlillah aku ad mak ayh lagi..xperlu nk duk tmpat tumpngan mcm tu..sampai2 kat umh ank ytim ad sorng bdk dtg kat aku...atototo..comey nye kamuu~.. 

girl: kakak..kakak nie kkk angkat ke..?

*dlm hati..msti dorng dh terbiase dgn adat n prgrm mcm tu..ank angkat..kkk angkat...trangkat2 sumenye..haha..sampai aku pon dorng anggp mcm tu..ustzah ktwe je..maluu~...hehe..gedik2..

aku: x laa..kakak dtg nk mlwat adik2 je..adik puase?

slmbek aku tnye..tp mcm xpose je..coklat ad kat bbir..iee,adik mkan comot..haha

girl: *angguk..pose..

aku: bagusnye adik kkk.. ibu ad?(pengasuh ank yatim)

gilr: ad..ibuuuuuuuuu..ad kkk nk jmpe..

aku..hehe..pndai bdak nie...oke..tq adik..adik g men kat sne ye...

hmm..mcm tu laa khdupan ank2 yatim..sdh jgk..kite bruntong msh ad ibu ayh..mereke?huh--'

berat mte mmndang..berat lgi bahu mmikul... harp2 jdi la plan nk bbuke dgn dorng..hehe..ksi motivasi skit..derma skit..mkan2 skit... situ pon aku boleh practise tuk asgmnt aku..tuk kos yg aku amik..haa..ckp bab nie..tringt plop pgi td..

aku present klas tahfiz..mngasoh bkat nie..haha...cuak kebebeh siioottt..lalala..mggu dpan forum plop..adoh..kecoh r kau wada..bru skit kot..bkan bckp dgn sume org stu dunia pon..hehe..yelaa...pape pon cuak tu psti ad an?xpela..blajr dri ksilpan..

            ............................................................................................

kul 12 stngah sume nk kne ad kat dewan utama kipsas..mcm bese program HELWI..hal ehwal wnita islam wajib diadakan tiap jumaat yg mne time uh kaum adam bsiap2 tuk slt jumaat..slot mggu nie isu jihad..molep ngat laa..forum aku pon merungkai isu jihad n kganasan..cuuaakkkk!!!..geeerrr~...jihad nie jihad tntg islam..mngangkat senjata..mnjulang panji2 islam..hmm..save gaza..save plestin..meleleh gop air mte aku time tgok slide td..tbuka ruang dhati..ya allah..seriusly..sentap..menyirap dlm qolbie..sedih..merintih sgale bagai ad..tkot..marah..huh--'...gaul2 prasaan nie ad jgok jdi tmpoyak msm..haha..geram n benci dgn rejim zionas..rakus dgn darah ummat islam...bermaharajalela di bumi islam..damn!!mcm mne saudara kita disana..?bulan ramdhan mereka?terpk jgak aku..ank2 kecil yg hilng tmpt plindungan..hilang mak ayh..hilang ksih syg..pernah x kita terfkir sjnak?..slpas slt,dlm doa.. wali jami'il musliminna wal muslimat..wal mu'mininna wal mu'minat... seluruh ummt islam.. tp doa khusus bt mereka?bt mu plestine?bt mu syria?bt mu gaza?spotong doa bt mu~..tbah kan hati..cekal dgn ujian ini..wlopn ngara kmi ngare amn..tp tgok lah remaja kmi...bbeza dgn remaja di dunia mu..kcil2 sdh di asuh..d didik dgn islam yg sbnar..tiap hati btempur dgn pperangan..tiap hari ad yg maut..tiap hri berlagukan bunyi2 bom dan senjata api...ramaja mu hebat!!!brbaris di barisan hdapan..!!!brani mngangkat senjata..bertempur dgn musuh2 Allah n islam...slide tu btol2 mnyentoh hti..rse nk trbngkan dri ke sne je...

Ap sumbangan kite..??wng ringgt..?tenaga..?..aku tak mmpu dgn sume nie..tp aku kirimkan doa bt kalian disana..khas bt saudara ku di bumi pertempuran..moga ttap bdiri di barisn hadapan..INSYAALLAH...!!!hidup mulia atau mati syahid..

Pejuangan yang suci sukar ditemui lagi..yang ada di sini hanya insan2 yang menyintai duniawi..payah ditemui kesucian sekeping hati..dalam kemelut sbgini sukarnya kedamaian menyinggh di pelabuhan asing ini..setelah kemarau bermusim mlanda bumi..golongan monoriti ukhrawi teraniaya...kezaliman terus bermaharajalela..sukarnya keadilan ttgak..majoriti glongan duniawi..mewrisi kekayaan bumi...mwarisi takhta berkurun lama..tgglam dlm lautan kmewhan..shgga tdk lgi mngenali dri..walau tlh mncul tanda2 akhr zaman..nmun tdk seorng pon yg pduli..kafilah2 ukhrawi untk brangkat..brsbarlah wahai hamba2 Allah yg baik..ksbaranmu akan dibalasi...dgn kmenangan yg hakiki..teruskan perjuangan suci...mmbela kdaultan islam dimuka bumi mu...

hmm..b.arb dop siap ag..tahfiz dop ngafl g..asgmnt dop siap g..blake dop siap..haha..duk ngadap mnde nie mmg pah ceroh laa..haha..dh la tah happe2..no coment..lai lai..haha..k laaa...

jmpe lagi.......assalamualaikum ^__^