Friday 3 August 2012

biase-biase saje...--'

Assalamualaikum..-,-...

              @-}---.....@-}---.... :-)

nah bunge nie..hehe...bt pmbace2 laman blog sy..tu je yg sy mmpu nk ksi..bunge plastik..huhu...sengkek lau nk ksi real punye..lalala..pape pon sory sbb lme x update..mmg lme sngt..sbbnye..xde mse...mals..skil mnulis dh bekarat..idea xdop..bnde nk kongsi bnyk..tp..hakhak..entoh la..mati kata2 hilang bicara sudaa..masuk air..hehe...alhamdulillah..hari nie dh msuk hri ke 13 kite berpuase..ye dok?haha..x kire pon..hah..tah happe2 la aku nie..kpada Muhammad Yusof Supian..tq sbb engtkan sy tntg blog nie..awk suh sy updte..haha..lman yg dh berswng..hari nie rilex2 lgi..xtau nk tulis ap..jari rancak mnaip..seiring dgn kata hati...

Salam ramdhan kareem bt sume..ahlan wa sahlan wa marhaban bikum ya ramadhn...blom tlate lagi nie..hehe..rmdhn nie..xpnah lgi puase dgn fmly..sob3.. :'(..balik umh 16hb..2 hri before rye..eerrgghh..sabar..xpyah nk beria sngt la rye taon nie..pling simple..xde bju baru..kasut baru..serba baru...no3..!!!!sokea..bersderhana shja..haha...btw..nk jgak merase berpuase dgn fmly an..so sad..puase kat kipsas dgn kawn2..mkanan beli..beli3~...hari2 mnde sme jgak aku mkan..huhu...

                                                ************************************

entoh mnde la aku merapak dlm nie..perot serabot gamookk..haha..dh la berseorngan..dape sume ad prgram luaa...untoonng laaaa...yg aku nie?terkontang kanting kat sni...tp best gop bseorngan..haha...td ptg g RUMAH ANAK YATIM TENGKU AMPUAN.dgn ustzah n teman aku..wkil kelas...dkat alor akar..servay untuk klas aku.. sje2 nk bt amal kbjikan..berbuka puase bersme ank2 yg terssih..tiada ibu..tdak berbapa...alhmdlillah aku ad mak ayh lagi..xperlu nk duk tmpat tumpngan mcm tu..sampai2 kat umh ank ytim ad sorng bdk dtg kat aku...atototo..comey nye kamuu~.. 

girl: kakak..kakak nie kkk angkat ke..?

*dlm hati..msti dorng dh terbiase dgn adat n prgrm mcm tu..ank angkat..kkk angkat...trangkat2 sumenye..haha..sampai aku pon dorng anggp mcm tu..ustzah ktwe je..maluu~...hehe..gedik2..

aku: x laa..kakak dtg nk mlwat adik2 je..adik puase?

slmbek aku tnye..tp mcm xpose je..coklat ad kat bbir..iee,adik mkan comot..haha

girl: *angguk..pose..

aku: bagusnye adik kkk.. ibu ad?(pengasuh ank yatim)

gilr: ad..ibuuuuuuuuu..ad kkk nk jmpe..

aku..hehe..pndai bdak nie...oke..tq adik..adik g men kat sne ye...

hmm..mcm tu laa khdupan ank2 yatim..sdh jgk..kite bruntong msh ad ibu ayh..mereke?huh--'

berat mte mmndang..berat lgi bahu mmikul... harp2 jdi la plan nk bbuke dgn dorng..hehe..ksi motivasi skit..derma skit..mkan2 skit... situ pon aku boleh practise tuk asgmnt aku..tuk kos yg aku amik..haa..ckp bab nie..tringt plop pgi td..

aku present klas tahfiz..mngasoh bkat nie..haha...cuak kebebeh siioottt..lalala..mggu dpan forum plop..adoh..kecoh r kau wada..bru skit kot..bkan bckp dgn sume org stu dunia pon..hehe..yelaa...pape pon cuak tu psti ad an?xpela..blajr dri ksilpan..

            ............................................................................................

kul 12 stngah sume nk kne ad kat dewan utama kipsas..mcm bese program HELWI..hal ehwal wnita islam wajib diadakan tiap jumaat yg mne time uh kaum adam bsiap2 tuk slt jumaat..slot mggu nie isu jihad..molep ngat laa..forum aku pon merungkai isu jihad n kganasan..cuuaakkkk!!!..geeerrr~...jihad nie jihad tntg islam..mngangkat senjata..mnjulang panji2 islam..hmm..save gaza..save plestin..meleleh gop air mte aku time tgok slide td..tbuka ruang dhati..ya allah..seriusly..sentap..menyirap dlm qolbie..sedih..merintih sgale bagai ad..tkot..marah..huh--'...gaul2 prasaan nie ad jgok jdi tmpoyak msm..haha..geram n benci dgn rejim zionas..rakus dgn darah ummat islam...bermaharajalela di bumi islam..damn!!mcm mne saudara kita disana..?bulan ramdhan mereka?terpk jgak aku..ank2 kecil yg hilng tmpt plindungan..hilang mak ayh..hilang ksih syg..pernah x kita terfkir sjnak?..slpas slt,dlm doa.. wali jami'il musliminna wal muslimat..wal mu'mininna wal mu'minat... seluruh ummt islam.. tp doa khusus bt mereka?bt mu plestine?bt mu syria?bt mu gaza?spotong doa bt mu~..tbah kan hati..cekal dgn ujian ini..wlopn ngara kmi ngare amn..tp tgok lah remaja kmi...bbeza dgn remaja di dunia mu..kcil2 sdh di asuh..d didik dgn islam yg sbnar..tiap hati btempur dgn pperangan..tiap hari ad yg maut..tiap hri berlagukan bunyi2 bom dan senjata api...ramaja mu hebat!!!brbaris di barisan hdapan..!!!brani mngangkat senjata..bertempur dgn musuh2 Allah n islam...slide tu btol2 mnyentoh hti..rse nk trbngkan dri ke sne je...

Ap sumbangan kite..??wng ringgt..?tenaga..?..aku tak mmpu dgn sume nie..tp aku kirimkan doa bt kalian disana..khas bt saudara ku di bumi pertempuran..moga ttap bdiri di barisn hadapan..INSYAALLAH...!!!hidup mulia atau mati syahid..

Pejuangan yang suci sukar ditemui lagi..yang ada di sini hanya insan2 yang menyintai duniawi..payah ditemui kesucian sekeping hati..dalam kemelut sbgini sukarnya kedamaian menyinggh di pelabuhan asing ini..setelah kemarau bermusim mlanda bumi..golongan monoriti ukhrawi teraniaya...kezaliman terus bermaharajalela..sukarnya keadilan ttgak..majoriti glongan duniawi..mewrisi kekayaan bumi...mwarisi takhta berkurun lama..tgglam dlm lautan kmewhan..shgga tdk lgi mngenali dri..walau tlh mncul tanda2 akhr zaman..nmun tdk seorng pon yg pduli..kafilah2 ukhrawi untk brangkat..brsbarlah wahai hamba2 Allah yg baik..ksbaranmu akan dibalasi...dgn kmenangan yg hakiki..teruskan perjuangan suci...mmbela kdaultan islam dimuka bumi mu...

hmm..b.arb dop siap ag..tahfiz dop ngafl g..asgmnt dop siap g..blake dop siap..haha..duk ngadap mnde nie mmg pah ceroh laa..haha..dh la tah happe2..no coment..lai lai..haha..k laaa...

jmpe lagi.......assalamualaikum ^__^


No comments:

Post a Comment